Powersport tilbuder sine kunder en helhetsopplevelse innen snøscootere, ATV-er og vannscootere. I butikken i Atrå, Telemark, finner du, i tillegg til et bredt utvalg av kjøretøy, klær og tilbehør, også et autorisert verksted med fokus på høy service og kvalitet. Les mer om hvordan Powersport arbeider med Verendus her!
Hvordan startet deres reise med Verendus?
– Vi holdt på å bytte leverandør og kom i kontakt med Verendus som hadde en veldig god løsning. For oss var det fristende å bruke ett og samme system for våre ulike avdelinger. Vi ønsket å kunne håndtere salg og lage tilbud, administrere lagerbeholdning og enklere kunne bestille varer fra for eksempel BRP. Og siden verkstedet er en stor del av virksomheten vår, så vi en fordel i at Verendus var godt tilpasset for det også, ved for eksempel enkelt å opprette arbeidsordre og sette opp en kalender for bedre oversikt og planlegging av mekanikernes arbeid, forteller Mina Scheie, teknisk leder hos Powersport.
Gjennom en mer effektiv arbeidsflyt og rutiner har Powersport nå frigjort mer tid som de kan bruke på sine kunder.
– Vi har alt i ett system og trenger ikke å jobbe parallelt i 2-3 andre plattformer. Verendus har også smarte integrasjoner for betalingsløsninger og regnskap. Det har åpnet opp muligheten for oss å få Verendus integrert med vårt regnskapssystem Tripletex, der regnskapsdokumenter, betalinger og dagsavslutninger synkroniseres hver dag. Det sparer oss mye tid, alt er på ett sted, og det er også lett å finne det vi trenger.
- Skulle vi støte på problemer, er supporten rask og gir oss god hjelp. Men det finnes også veldig gode videoer og hjelpeguider å se på i brukerstøtten der man ofte kan finne svaret selv, forteller Mina.
For Powersport er det også en stor fordel at Verendus er nettbasert, og hjelper til med å gi en god kundeopplevelse selv når kundemøtene ikke skjer i deres showroom.
– Vi er ofte på messer og motorsportarrangementer, og da er det smidig at vi kan bruke Verendus enten på telefonen eller på laptoppen og sende kunden et tilbud direkte etter møtet. Risikoen hvis du sender noe i etterkant er at du glemmer detaljer. Vi ser også noen selgere som bare gir kunden en håndskrevet lapp, og derfor føles det mye mer profesjonelt at vi kan sende en personlig tilbud til kundens e-post med en gang. Vi kan også tilby signering av kontrakter digitalt ved hjelp av digital signering via Scrive som Verendus har en integrasjon mot, noe som forbedrer kundeopplevelsen, forteller Jan Petter Slettemo, daglig leder.
Hvorfor vil du anbefale en annen bransjekollega å jobbe med Verendus?
– Akkurat det at du har alle funksjoner lett tilgjengelig i samme system hjelper oss med å bli mer effektive, og det blir også enklere prosesser fra salg til verksted. Så er det et system som kontinuerlig utvikles; det kommer ofte nye oppdateringer i Verendus. Det merkes at de jobber nært med sine kunder i bransjen og lytter til våre forslag om forbedringsområder eller funksjoner. For eksempel kommer det snart en ny statistikkmodul som vi har etterspurt, der vi får enda bedre oversikt over salg og lønnsomhet, avslutter Jan Petter.