Som samarbeidspartner med Norboat, det nasjonale forbundet for båtbransjen i Norge, deltok Verendus på bransjedagen Marena i Oslo. Her samlet flere forhandlere og bransjeaktører seg for å diskutere utfordringene og mulighetene som båtbransjen står overfor.
– Som partner med Norboat verdsetter vi det å delta her på Marena og å følge med på båtmarkedet og se hvilke trender som kommer, og alle mulighetene vi har foran oss, sier Svenn Roger Odden, Head of Norway hos Verendus.
Et tydelig tema i løpet av dagen var digitaliseringen og de endrede kjøpsmønstrene som følger i dens fotspor. Flere av foredragsholderne på Marena mener at båtforhandlerne vil måtte tilpasse seg for å kunne møte morgendagens kjøpere.
– Med økt digitalisering forventer også kundene dine en mer digital kontakt og økt tilgjengelighet, og med Verendus' smarte webbaserte løsninger kan du opprettholde den digitale kontakten med kundene dine og dermed øke kundetilfredsheten, mener Svenn Roger Odden.
Å drive en maritim virksomhet i dag inkluderer ofte båtsalg, verksted, butikksalg og noen ganger også utleie. En digital arbeidsmetode legger til rette for bedre planlegging og rutiner som både skaper økt lønnsomhet og en smidigere kundeopplevelse for sluttbrukeren.
– Verendus er her for å hjelpe deg. Før båtsesongen virkelig tar av igjen, kan det være en god mulighet til å se over prosessene dine for å være bedre rustet når aktiviteten øker på markedet igjen, avslutter Svenn Roger Odden.