Den nye appen er et naturlig steg i vår ambisjon om å støtte forhandlere med smarte digitale løsninger – ikke bare for salg og utleie, men også for ettermarkedet.
– Verkstedet er en sentral del av mange forhandleres virksomhet, men det er også ofte der digitaliseringen henger etter. Med appen gir vi mekanikerne et brukervennlig verktøy som forenkler arbeidsdagen deres og hever kvaliteten på arbeidet, sier Henrik Gerdin, produktsjef.
Utviklet sammen med bransjen
Med appen kan mekanikerne blant annet stemple inn og ut på arbeidsordrer, laste opp bilder og filer i ulike saker, skrive kommentarer, ferdigmarkere arbeidsoppgaver og merke artikler som montert.
– Vi utvikler alltid med utgangspunkt i kundenes hverdag, og lytter til hvilke utfordringer og behov de har. En mekanikerapp har vært etterspurt lenge, og derfor er vi veldig glade for å endelig kunne lansere et produkt som svarer på disse behovene og gjør det enklere å jobbe strukturert. Vi ønsker å være en teknologipartner som hjelper våre kunder å ta steg fremover – der både salg og service holder en høy digital standard. Appen er et konkret eksempel på hvordan vi gjør det mulig, sier Henrik Gerdin.
Ferda – en av de første til å teste appen
Ferda, en ledende forhandler av bobiler og campingvogner, er en av de første kundene som har testet appen og ser stort potensial i løsningen fremover.
– Appen er et viktig steg for å gjøre oss mer effektive og lønnsomme i verkstedet, noe vi setter høyt. Sammen med andre initiativer fra Verendus ser vi at mobilappen hjelper oss å jobbe smartere på verkstedet. Derfor planlegger vi å rulle den ut på alle våre anlegg, med mål om å gjøre hverdagen enklere for våre ansatte – og gi kundene våre en enda bedre opplevelse, kommenterer Leif Terje Hansen, CEO i Ferda.
Les mer om Verendus Verksted og Mekanikerappen